петак, 14. јун 2013.

ВОЈВОДИ БОЖУ ПЕТРОВИЋУ





91.

ВОЈВОДИ БОЖУ ПЕТРОВИЋУ

Даниловград, 16. октобра 1876.


Разумијем да Дервиш-паша велики таин догони у Спуж; ја мислим да (х)оће опет уз Брда, него одмах нареди да сва војска наша осим Братоножића и Куча која је преко Мораче, опет се овамо врати и нека стоји ту око Ћелије и до Рогама. А ја сам наредио Машу Андрову да држи два баталиона црмничке наредне да дођу тамо чим видим прилику. Божо, немој нипошто ми изложити војску као они(ога) дан(а) у Маљат(у). Може бити да ћу и ја доћи тамо; чим приспије бешкот у Когор, наћи ћемо начин да се догони тамо.


Књаз

  ******************************************

117.

ВОЈВОДИ БОЖУ ПЕТРОВИЋУ

Цетиње, В. јула 1879.


Господине Предсједниче, мој драги рођаче,

По представљењима, која ми је учинио мој државни Савјет, добио сам непријатно увјерење да мојему народу предстоји врло тешка година због оскудице у храни, која је настала из ова два најважнија разлога: прво, што је добар дио наше војске и послије рата на границама морао стојати, те је тијем знатан дио радне снаге народне пољодјелству одузет био, и, друго, што су цијелога прољећа велике кише биле, а затијем ево више од два мјесеца необична суша настала, па и оно што је урађено било, остало је или ненапредно или је сасвијем изгорјело.

Наш добри народ, који се је за пуне четири ратне године био сав и са највећим пожртвовањем предао својим војничким дужностима у славној борби народној и свеславенској, има пуно права, што вјерује у моју очинску љубав и владалачку бригу да ће му се ова неочекивана мука ублажити.

Ја сам усвојио мишљење мојега државнога Савјета да би се народу у овој оскудици помогло када би се што прије купило и у Црну Гору довезао стотину хиљада четврти жита, и стога сам ријешио да Ви пођете у Русију и ову количину жита купите.

Ви ћете уговорити да исплата ове суме, за коју жито погодите, буде у року од три хиљаде дана, а овој обвези моје правитељство моћи ће тачно и лако одговорити, будући, као што Вам је познато, Црна Гора до сада нема никаква ни унутрашњег ни спољашњег дуга, а и кад би настала прилика да Црна Гора мора учинити какав зајам, исплата овога жита остала би на првом мјесту.

Предајући Вам, господине Предсједниче, мој драги рођаче, овај налог, није ми потребно предвиђати појединости за ову куповину, јер ми најбоља јемства, да ћете Ви ово на најбољи начин извршити, дају Ваша изгредна својства Ваше сваком приликом засвједочене особите способности, Ваша љубав и преданост мени и државним пословима с којима ријетким врлинама сте задобили и увијек имали моје неограничено повјерење.

Ваш благонаклони


Књаз Никола

Нема коментара:

Постави коментар