четвртак, 13. јун 2013.

ЈОВАНУ РИСТИЋУ



40.

ЈОВАНУ РИСТИЋУ

... новембра 1867.

 

Ваше Превосходитељство!

Чим сам извјештен био о промјени министра иностраних дјела у сродној и милој кнежевени Србији, био сам пун увјерења да ће свијетли књаз Михаил наћи достојног замјеника господину Гарашанину. Веома ме радује што је у личности Вашег Провосходитељства попуњено тако важно мјесто. Извјештен о сталности Вашега карактера Вашим патриотичним чувствима и ревности у дасадашњем јавном дјелању не могу да не изразим моју радост, што је на Ваше Превосходитељство коцка пала да у данашњим тако озбиљним и наде пуним околностима министарством спољних посала управљате. Не сумњам да ће радња Вашег Превосходитељства у оном правцу управљена бити, који данашње околности, користи земаљске и општенародне изискују. При том се уздам у жарки патриотизам Ваш да ће досадашње добре и користне сношаје, који између ове двије кнежевине постоје, још већма утврдити.

Честитајући Вашем Превосходитељству на тако одличној каријери на коју Вас је повјерење свијетлога кнеза Михаила и Ваше заслуге као државника узвисиле, изјављујем моју искрену радост.

 

Изволите примити увјерење моје наклоности и велештовања.
 

 
******************************************
 
 

42.

 

  Обавјештење предсједнику Ристићу о одуговлачењу граничења према Херцеговини

 

... 1868.

 

Ваше Превосходитељство.

Примио сам Ваша писма, но због одсуства мога с Цетиња нијесам Вам могао одговорити на Ваше писмо од 3. текућег. Ја Вам пуно захваљивам на обавјештењу, које ми саопштавате о намјери Турске и њене грађе у Бањане(нима). Ја сам одавно разумио за ову њихову намјеру, али се нијесам надао да ће се овако брзо устварити, будући да како са стране Шаранац и Језера, тако и са стране Бањана имамо нашијех земаља које се налазе у турској граници, пак кад оно лани Осман-паша хтједе прећи Тару да на Језера(има) подигне куле, ми се томе противисмо и посласмо војводу Петра са 6.000 војника, а утолико писах у Цариград, опомињући Али-пашу на обећање, које је учинио војводи Пламенцу кад је у Цариград(у) био дао обећање да Порта неће подизати никакове грађе, док комисија турско-црногогрска не прође свом пограничном линијом и судбу земаља овијех коначно не означе и да је у протоколу речено да ће комисија у априлу прошле године овоју радњу отпочети, но комисија не дође а грађевине подузеше. На то је Али-паша одговорио да ће се ... док комисија дође и даде налог Осман-паши да се врне.

Ја до данас још нијесам ничесова гласа за комисију чуо и то ми чини да се још надам да неће ово још љетос отпочињати, а међутим ћу наредити и зараније приправити духове да, ако дођоше, све нађу у ред(у) и без противности, премда ће доста трудно бити, будући ево 15 година да сви ови крајеви нијесу више знали за Турке него као остали Црногорци, и зато сам послао војводу Петра у Грахово одакле ће ...
 
 


 

Нема коментара:

Постави коментар