уторак, 18. јун 2013.

ЦРНОГОРСКОЈ ВОЈСЦИ ПРИЛИКОМ ПОХОДА У ХЕРЦЕГОВИНУ


ЦРНОГОРСКОЈ ВОЈСЦИ ПРИЛИКОМ ПОХОДА У ХЕРЦЕГОВИНУ

 

Поздрављам вас с „Добрим јутром“ и објавом рата с Турцима, моји храбри Црногорци! Нека овај дан буде срећан за наш народ! Данас ступамо у рат, ја и мој брат, књаз Милан са својим храбрим Србијанцима. Ми обадва идемо заједнички да ослободимо браћу испод турскога јарма. Велика Русија је наша заштитница. Ми ћемо побиједити непријатеља; ми ћемо извојевати слободу које је наш народ лишен већ пет стотина година. Ја ви нећу препоручивати да будете храбри. Ваша храброст позната је у свем свијету. Ја ви препоручујем да будете великодушни. Штитите незаштићене: старце, жене, дјецу, и рањене. Забрањујем ви да кидате турске главе као што сте то до сада радили. Ко не послуша биће кажњен. Алајбарјактару, прими и узми овај знак! Носи га часно и храбро, као што су и твоји пречасници. А сад збогом, и напријед за мном!

 

2. VII 1876.
 

Нема коментара:

Постави коментар