четвртак, 13. јун 2013.

РУСКОМ СВЕТОМ СИНОДУ




50.
РУСКОМ СВЕТОМ СИНОДУ
Цетиње, 17. јулија 1869.
 
Кад сам зимус по примјеру мојих предака походио православну Русију, имао сам срећу лично представити се његовом императорском Величеству и представити му потребе народа у погледу религиозном и молио га да би ми, по својој свагдашњој наклоности према народу црногорском, средства пружити изволио, како би могао на Цетињу основати један духовни завод, у ком би се приуготовљавали они који би се жељели посветити за душепопечитеље и учитеље народне. Како год што су моји предшественици свагда са успјехом у својој нужди и потреби обраћали се православној Русији, тако је и моја молба увјенчана највећим успјехом за корист народну. Моћном потпором његовог императорског Величества постављен сам у најповољније стање да могу моме народу, који је много претрпио за крст частни и свету вјеру и заостао иза других срећних на пољу умном и просвјетном, запалити свећицу душевног препорођаја. Завод духовни, који сам и ја и мој мили народ с неописаном чежњом изгледао, ступа у живот у половини септембра мјесеца ове године. Будући је лак постанак духовног завода на Цетињу дјело високе милости православне Русије, коју је указала овом сродном и једновјерном народу, то њој и припада она слава и хвала, која ће се биљежити по аналима црногорским и свјетским кроз сва времена. Мени, пак, као посреднику те милости, указане народу моме, остаје да са највећом преданости замолим да православна Русија прими моју и народа мога најсрдачнију благодарност, а уједно да спроведем на расматрање Светом синоду овдје приложено устројство и програм предмета, који ће се предавати у духовном заводу црногорском, просећи његов благослов.
Молим нека ми буде дозвољено да се могу назвати Светог синода најпонизнији слуга
 
Књаз црногорски, Николај I
 
 
 
 


Нема коментара:

Постави коментар