понедељак, 17. јун 2013.

ФРАНЦУСКОМ АДМИРАЛУ ПИВЕ-У


ФРАНЦУСКОМ АДМИРАЛУ ПИВЕ-У

 

Господине адмирале!

Устајем, не без узбуђења да поздравим француску заставу која се поносно лепрша на дивном бродовљу усидреном овог часа у слободним барским водама. Не треба се чудити мом узбуђењу. Од оног срећног доба у коме се моји драги дани младости стапају са најдражим успоменама; са успоменама које ток времена није био кадар избрисати. Од тога доба па до данас ништа није могло поколебати моју приврженост Француској. — Никада и ни у једној прилици нијесам се осјећао стран према ономе што се ње могло тицати, пошто сам у току више година напајан од ње душевном храном. На жалост, те су године од нас далеко, али утисак који су оне оставиле у мом срцу неизгладив је.

Природно је дакле да сам у овом часу кад се са њене стране подносе докази симпатије и пријатељства, прожет дубоким осјећањем љубави, поштовања и признања. У таквом душевном стању мило ми је што могу захвалити влади Француске Републике на указаној пажњи мојој земљи и мени одашиљањем трију гордих убојних бродова, чија ме сама имена подсјећају на узвишени патриотизам и књижевну славу Француске, да ме поздраве у мојој јубиларној години.

Један носи име узвишеног државника коме Трећа Република дугује великим дијелом за њен огромни колонијални посјед.

Други носи име славног историчара и филолога, чија се дјела одликују тачношћу и елеганцијом стила.

Трећи носи име чувеног аутора толиких бесмртних ремек-дјела којима се Француска поноси; несравњивог писца и пјесника. — Слава Виктору Игу! Али ја нијесам све казао, изразивши моју захвалност француској влади.

Остало ми је још да честитам одличном адмиралу, коме је пало у дио да нас посјети са својом ескадром.

Ви сте, господине адмирале, са Вашим доласком први отворили врата слободног барског пристаништа, које је према посљедњем споразуму великих сила отворено ратним бродовима свих народа. Црна Гора неће заборавити првенство ваше земље и усрдност којом сте испунили Вашу задаћу.

Пијем за срећу и за напредак Француске; у здрављу њеног узвишеног шефа, предсједника Републике, као и у Ваше здравље, господине адмирале, лично и као представника храбре француске морнарице.

 

18. XII 1909.

Глас Црногорца, 21. XII 1909, бр. 53.
 

Нема коментара:

Постави коментар