понедељак, 17. јун 2013.

КРАЉУ АЛЕКСАНДРУ ОБРЕНОВИЋУ


КРАЉУ АЛЕКСАНДРУ ОБРЕНОВИЋУ

 

Величанство!

У мени је стално и живо задовољство и она радост којом ми је испуњено срце код нашег првога загрљаја о љетошњем Видовдану у Београду,

Она иста љубав братска, којом сам онако сјајно био дочекан у твоме двору и у средини твога милога народа, дубоко је укоријењена и у срцу моме и мојих Црногораца. Њу нам узајамно даје урођено нам и међу нама завазда утврђено, непоколебљиво братство наше и нашега народа, које нас и наше мило Српство српски одушевљава и испуњава снагом и поуздањем.

Ова осјећања наново су радосно заталасана твојом завазда мени и моме народу милом посјетом лицем на Ђурђевдан, крсно име мога дома. То одушевљење, Величанство, тебе је сусрело на обали старославнога Бара; оно те је пратило до Цетиња и оно те окружава овдје.

Из дубине тих осјећања, Величанство, која нека замијене сјајност припрема, што мало Цетиње није могло миломе госту моме и Црне Горе развити у величинама својих жеља, ја те поздрављам, Величанство, овом добродошлицом и, захваљујући ти на братској посјети, ја подижем чашу за твоје здравље, Величанство, за срећу и напредак твоје миле Србије, за тврдо братство Србије и Црне Горе!

 

23. IV 1897.

Глас Црногорца, 26. IV 1897, бр. 17.


Нема коментара:

Постави коментар