понедељак, 17. јун 2013.

РУСКОМ ЦАРУ, НИКОЛИ II

 

РУСКОМ ЦАРУ, НИКОЛИ II

 

Ваше Величанство!

Мада сам одавно навикнут на неисцрпну благонаклоност Вашег императорског Величанства према мени и мојој Црној Гори, ипак сам најдубље тронут Вашим преласкавим за мене ријечима, а још више изразима упућеним Црној Гори, на чему Вам, Величанство, неизмјерно благодарим.

Приликом свечаности обновљења црногорске краљевине претпрошле године, Ви сте ми подарили најславнију залогу Ваше царске милости, наименовавши ме фелдмаршалом велике и славне руске армије. Ову почаст, коју не би могао очекивати најсмјелији и најсрећнији ратник, Ваше Величанство мени је указало, разумије се, као вођи једних горштака одувијек вјерних и оданих Русији.

Величанство!

У Црној Гори нема тако велике војске да бих Вам могао подарити одговарајући чин каквим ме је Ваше императорско Величанство благоизвољело одликовати.

Ја заповиједам једном шачицом јунака, којима су Ваши славни преци, више од два вијека командовали. Сљедујући томе предању, ја не могу друго но да потврдим данас у томе својству и Ваше императорско Величанство, увјеравајући Вас о неизмјерној ваздашњој вјерности мојих Црногораца, који топло љубе Русију, а који полажу у њену братску и моћну потпору и највишу наду за своју будућност.

Подижем чашу за здравље његовог императорског Величанства цара све Русије, Николе II, његовог Величанства царице Александре и мајке Марије, његовог императорског Височанства великог књаза насљедника Алексеја и славног руског народа.

29. I 1912.

Глас Црногорца,31. I 1912, бр. 4.


Нема коментара:

Постави коментар